Vorbeam in prima parte a articolului despre faptul ca tendinta managerilor de a le da noi sarcini suplimentare angajatilor buni, dupa ce acestia isi termina task-urile primite.
Aceasta directie nu face decat sa provoace un grad sporit de surmenaj ce-i va determina, in cele din urma pe acestia, sa isi ia talapsita, sa plece din business-ul respectiv fara un training pentru angajati, adecvat situatiei.
Problemele medicale nu sunt de neglijat in astfel de cazuri, transformand incet si sigur un bun angajat intr-unul cu reale probleme de sanatate si eventualcua o pensionare anticipata, in unele cazuri.
Mai mult decat atat, sa pui in carca unui om mai mult decat poate duce, este contraproductiv. Nu-si va mai face treaba la fel de bine, nu va mai fi acelasi angajat pe care-l stiai, oricat de mult il incurajezi ca: ”nu e mult!”, ”lasa ca o sa fie bine si la salariu!”, ”uite asa o sa ajungi si tu sef!”.
Mai multa munca in plus inseamna si mai multe ore suplimentare sau incercarea acestuia de a face munca primita suplimentar in orarul normal de munca, ceea ce va duce la scaderea calitatii muncii depuse, oricat de robotel ar fi angajatul tau.
Mai mult decat atat, ”managerii” (ghilimele sunt bine puse) dupa ce ca dau din ce in ce mai multe sarcini, nici nu promoveaza acesti angajati, nu le recunoaste public meritele si nici nu acorda cine stie ce bonusuri pe deplin meritate si asteptate.
Ideal ar fi ca mangerii sa stea de vorba cu subalternii lor, sa comunice cu ei in asa fel incat sa stie ce asteptari au si cum le pot ridica moralul (unii prefera bonusurile in bani, altii vor recunostinta in fata colegilor, altii vor sa avanseze etc.)
Un bun manager, are grija sa puna in valoare calitatile (apeland la un training pentru angajati, calificat) talentul unor angajati, prin gasirea unor noi si noi cai de a aduce un plus de valoare activitatii desfasurate, aceasta fiind valabila si pentru angajatii care nu sunt la fel de talentati, pentru ca altfel intervine rutina, plictiseala si complacerea intr-un job de robotel care presteaza numai pentru banii pe care-i primeste lunar.
Ii stii pe sefii aia care sunt spaima angajatilor? Am dat si eu de unii dintre acestia. Sefii aia pe care iti vine, pur si simplu, sa-i tragi deoparte si sa le pui demisia ta pe masa. Cei care nu stiu sa se impuna decat prin amenintari si tot felul de tertipuri ce vor duce invariabil la demisii in masa.
Ei sunt managerii carora le pleaca foarte multi oameni. Intrebarea mea este: de ce numai lor le pleaca oameni? Si, de ce superiorii nu fac ceva si cu acesti manageri? Piata fortei de munca a devenit foarte subtire si pretentioasa si este realmente greu sa gasesti rapid oameni buni, implicati si care sunt dispusi sa munceasca pe un salariu care de cele mai multe ori nu se ridica nici la jumatate din nivelul asteptarilor.
Iar cand vine ziua aceea mult-asteptata in care tu astepti o promovare, poate dupa ceva ani de munca si implicare, iar promovarea o primeste altcineva care n-o merita, deja iti cam vine sa te duci, sa zici un sec ”La revedere!” si sa-ti gasesti pe altcineva care apreciaza munca depusa de tine. Ai simtit si tu asa ceva? Ti s-a intamplat o astfel de nedreptate de-alungul timpului? S-ar mai fi intamplat asta daca ai fi urmat cursurile unui training pentru angajati, specializat?
Ii stii pe acei colegi care incearca sa faca totul din ce in ce mai bine? Cei pasionati, care vorbesc mai tot timpul despre ceea ce fac si cum au reusit ei sa creasca, sa imbunatateasca sau sa creeze noi sisteme ce au adus un plus in compania in care presteaza?
Ei sunt angajatii neingraditi, cu mintea libera, numai ca sunt al naibii de putini, si poate ca ar putea fi mai multi astfel de oameni fericiti in munca desfasurata daca managerii nu ar fi atat de incuiati si fricosi. Frica aia ca daca iti lasi un pic mai liber oamenii sa-si exprime mai mult pasiunea, vor duce invariabil spre neproductivitate si lipsa rezultatelor pe termen scurt.
In final, daca doresti ca oamenii buni cu care lucrezi sa ramana alaturi de tine, este de preferat sa gasesti calea cea mai buna pentru a comunica eficient cu ei si felul cum ii tratezi. Chiar sa mergi pana acolo incat sa-i faci sa vrea, sa-si doreasca sa lucreze pentru tine stiind ca impreuna puteti realiza lucruri interesante si de viitor. Toate acestea ar fi posibile cu un efort minim si efectuarea unui training pentru angajati, optim.
Succes!
photo credit: pexels.com
2 Comments
[…] despre ”manageri” de ocazie cat si despre angajatii buni care vor sa plece din companie, in articolul urmator. photo credit: […]
[…] despre ”manageri” de ocazie cat si despre angajatii buni care vor sa plece din companie, in articolul urmator. photo credit: […]