Nu este musai sa-ti asimilezi toti pasii, ci sa faci ajustarile necesare pentru a a ajunge ceea ce-ti doresti. Cantareste deciziile, priveste-te din exterior, da un zoom out, si o sa stii ce si cum sa schimbi pentru a avea traiectoria pe care ti-ai schitat-o. Deci? Astazi, prima parte.
Atitudine profi. Lucrezi intr-un business, un spital, un departament guvernamental, un magazin de retail etc. nu un loc de joaca! Cu exceptia faptului, bineinteles, cand chiar esti supraveghetor sau animator al unui astfel de loc. Oamenii vorbesc, iar angajatii simt diferenta intre un anagajat care glumeste la munca si face totul mai distractiv, si unul care face mai tot timpul glume proaste. Sa fii ”fun” inseamna sa ai o personalitate buna, sa faci o gluma – doua si sa fii cu zambetul pe buze. Sa te prostesti aiurea insemana sa pierzi timpul tau si al celoralti, la munca, fiind tot timpul off-task si vazut in alte locuri din cadrul jobului, decat cel al tau.
Invata sa te folosesti de criticile aduse. Te vor ajuta sa stii exact ceea ce vor oamenii de la tine, sa preiei informatiile, sa le prelucrezi si sa le aplici pe tine pentru a face totul mai bine. In cazul in care un coleg de munca sau un sef, te critica intr-un mod deranjant si enervant, mai asteapta pana te calmezi dupa care il intrebi daca poti vorbi cu el. Apoi spune-i cum te-ai simtit, ca o sa rezolvi problema aparuta dar si sa-ti spuna ce anume trebuie schimbat.
Invata sa-ti faci treaba, si fa-o bine. Fie ca e dezonoranta si obositoare, ori dura si bine platita, invata sa-ti faci bine treaba, indiferent de cat de greu crezi ar putea fi. Promovarile se bazeza pe capacitatea ta de a-ti face bine treaba in cadrul companiei, loialitatea fata de companie, aptitudinile tale si studiile/scolile efectuate. Daca nu stii sa faci ceva, du-te si afla; nu inventa scuze pentru ce nu ai facut.
Fii mereu in relatii bune cu oamenii din organizatie. Fiecare este expert pe departamentul lui. Trateaza fiecare coleg de munca cu amabilitate, respect si calm, pentru ca ei detin mai multa putere decat ti-ai imagina, iar legatura dintre voi conteaza foarte mult. Nu-ti petrece timpul in compania celor care ii vorbesc pe altii de rau, care nu au respect fata de ceilalti.
Citeste și despre programele Mindcode chiar AICI
Cand ai oportunitatea de a invata ceva nou, mergi la training. Poti merge, de asemenea, la cursuri platite de angajator. Cross-trainingul, noile seturi de competente, continuarea studiilor te vor ajuta in viata si iti va creste pretul pe piata muncii. In plus cu cat vei sti sa faci mai multe lucruri, in cazul in care vor fi persoane disponibilizate, ai toate sansele sa fi pastrat in echipa, in continuare.
Mentine-ti un istoric bun la job. Iti faci bine treaba, ajungi la timp la program, ai o prezenta activa etc. Toate acestea pot conta enorm in momentul in care mai pleaca oameni din organizatie. Vei afla mai tarziu ca unele dintre cauzele plecarii lor au fost nerespectarea regulamentului de ordine interioara sau plangeri din partea clientilor. daca nu-ti mentii istoricul bun clar nu vei avea argumente in viitoare negocieri privind jobul tau.
Sa ajungi intotdeauna la timp. Chiar, mai devreme. Sa fii cu 15 minute mai devreme in fiecare zi. Asa, in cazul in care risti sa intarzii din cauza traficului, vei ajunge la timp. Chiar si cand ai un client de dimineata, fa in asa fel incat sa ajungi tu mai devreme chiar daca stii ca ajungi la ora programata, nu-l lasa pe el sa te astepte.
Intreaba-ti superiorul cum sunt realizarile/rezultatele. Acest lucru te va impinge in fata a cel putin 95% dintre angajati. Arata ca esti implicat si ca dai totul ca sa fie rezultatele cerute.
Fii tu parte a solutiilor. Nu te mai plange pentru ce este gresit si incepe sa comunici puternic despre cum ar fi corect sa fie. Cu o atitudine pozitiva iti vei atrage multi sustinatori. Cand te duci la un sef cu o problema, du-te cu macar o solutie pentru acea problema. Chiar daca seful tau nu ia in considerare sugestia ta, vei fi privit ca un eventual ajutor in viitoare probleme, nu ca un reclamant al problemelor. Sefii sunt si ei oameni, ca si tine, cu problemele lor. Nu incerca sa-ti arati problemele private la job. Te vor indeparta de ei, de grup.
Nu trage de timp. Fa-ti treaba la timp asa cum trebuie, nu incerca sa pacalesti timpul de lucru, te vei pacali pe tine cand te vei trezi dintr-o data ca nu vei mai avea timp sa-ti definitivezi task-urile primite. Asta-l poate scoate din minti pe seful tau. Pastreaza ritmul de lucru cu cel al colegilor.
(contiunarea articolului AICI)
sursa: wikihow.com (Be A Good Employee)
photo credit: pixabay.com
2 Comments
[…] munca – sa-i zicem Alex – care la un moment dat a facut o ”nefacuta” (desi era un bun angajat, cu rezultate deosebite). Au fost toti de acord ca ar cam fi cazul sa isi dea demisia, fortat de […]
[…] parte a articolului o găsești AICI) Fii linstit la job. Lasa barfele si fa-ti treaba. Angajatorul nu te plateste ca sa barfesti pe la […]