Teoretic, daca i-ai angajat inseamna ca ai un plan cu ei, ca stii ce urmeaza sa faci impreuna cu ei, cum sa-i integrezi cat mai eficient, etc. Dar daca ”uiti” de partea asta? Orice nou angajat are nevoie de o perioada de integrare, de asimilare a informatiilor noi si a procedurilor de lucru.
Este necesar ca training-ul sa fie facut astfel incat sa impacteze compania cat mai putin. Ar fi indicat sa dureze putin, dar sa aiba un grad ridicat de reusita. Reusita ce se va reflecta in activitatea noului angajat. Deci, cum faci sa reusesti asta?
Ai nevoie de un plan, de o metodologie, de oameni care sa ofere un training de specialitate, dar care sa fie facut pas cu pas, pe masura puterii de asimilare a noului angajat. Nu vrei sa-l sperii! Angajatul poate fugi! La propriu! 🙂
Este posibil ca oamenii nou-veniti, sa fie acaparati de un volum prea mare de informatie noua si asta il poate determina sa plece chiar inainte ca tu sa-ti dai seama. Persoana care va forma noul membru al echipei este unul din angajatii tai si, de cele mai multe ori, el nu este un trainer. Astfel, cel delegat sa indrume proaspatul angajat va avea noi atributii, pe langa task-urile lui curente.
Este nevoie de rabdare, si pentru noul membru, dar si pentru trainer. Fiecare are nevoie de timp. Pentru a transforma noul angajat intr-unul model, trainer-ul trebuie sa fie la randul lui, unul exemplar. Sa aiba aptitudini si deprinderi de trainer.
Nu poti pune pe oricine in aceasta pozitie, acel cineva trebuie sa aiba ”harul” de a putea transmite cunostinte altor persoane, de a invata pe cineva; pe scurt trebuie sa fie un trainer. Daca acest aspect nu ti se pare important, poti da gres inca de la inceput si vei ajunge in punctul in care te vezi nevoit sa angajezi un om nou, crezand ca cel pe care l-ai angajat nu face fata.
Dar daca problema vine de la training? Daca omul nou chiar este un om cu veleitati deosebite, dar care nu a avut timpul si training-ul necesare pentru a le demonstra? Un training bun face minuni chiar si cu un om fara capacitati sau experienta deosebita. Asa ca, alege cu intelepciune trainer-ul, daca nu ai deja o echipa dedicata care sa se ocupe numai de asta.
Este indicat ca relatia dintre trainer si ”cel antrenat” sa fie deschisa, prietenoasa, relaxata, astfel incat intre cel ce ofera informatia si cel care o primeste sa fie un flux constant, o buna conexiune ce va face ca training-ul sa fie unul reusit, intr-un interval de timp cat mai scurt. Intrebari prietenoase, despre familie, despre hobby-uri, despre viata in general, ii va ajuta pe cei doi sa se deschida mai usor si sa comunice eficient.
Acum vine partea aia cu ”job description-ul”, adica partea in care cel nou afla ce intra in atributiile lui si cat de bine se va plia pe job. Toate actiunile ce vor veni, ce se vor intampla, vor fi in directa legatura cu ”job description-ul”. Pentru a ajuta noul angajat sa inteleaga mai bine si mai usor ce are de facut, ofera-i cat mai curand un material (de preferat printat) cu atributiile lui.
Nu uita ca, atitudinea pozitiva si un feedback oferit periodic sunt premisele unui training de succes. Toata lumea isi doreste sa simta o atmosfera pozitiva, sa stea langa o persoana cu o atitudine pozitiva si sa auda feedback cat mai des, sa stie cat de bine se descurca.
Un training bun va da roade aproape instant. Este posibil ca, de cele mai multe ori, noul angajat sa aiba randamentul scontat cand te astepti mai putin. Acel moment este unul de victorie. O simti ca un val de energie si de satifactie ca nu te-ai inselat si ca training-ul a fost unul de succes, nu s-a pierdut timp degeaba, iar compania va functiona in continuare asa cum isi doresc toti.
Am fost si eu un astfel de trainer. Nu un trainer oficial, ci unul care a fost ”investit” sa aiba grija ca oamenii nou-angajati sa se integreze rapid, sa-i invat tot ce trebuia, sa nu-i sperii si sa le arat fata reala a job-ului pentru care s-au angajat. De-a lungul timpului, ”mi-au trecut prin mana” cateva zeci de persoane.
Majoritatea au reusit sa fie angajatii de care aveam nevoie. Cele care au renuntat erau cele care nu aveau ”nicio treaba” cu job-ul si care chiar nu voiau sa castige. Gradul de satisfactie pe care-l simti atunci cand stii ca ai reusit este de nedescris. Simti ca ai schimbat nu numai bunul mers al business-ului in care activezi, ci si viata oamenilor cu care lucrezi si cu care vei lucra in viitor.
Un trainer, fie el de specialitate sau doar unul dintre angajatii transformati in traineri, are nevoie si de un altfel de suport pentru a ajunge la acel nivel de succes pe care si-l doresc toti. Aici intervin cursurile si materialele de training, ce pot fi folositoare numai daca sunt alese in concordanta cu obiectivele urmarite de companie si, bineinteles, daca sunt adaptate la nevoile proaspetilor angajati.
Surpriza! Esti exact unde trebuie! ☺ MindCode dezvolta produse si cursuri specifice pentru training-ul angajatilor, fara a avea neaparat nevoie de un trainer de specialitate sau… fara a avea nevoie de un trainer.
Chessboard Strategy – programul pentru Business este un program ce identifica si decodeaza tiparele de motivatie si de gandire ale angajatilor; repartizeaza angajatii pe acele tipuri de activitati ce li se potrivesc si care-i determina sa-si foloseasca abilitatile si competentele ca sa performeze; creeaza, in cadrul echipelor si a companiei, interactiune bazata pe comunicare, colaborare si valoare adaugata.
Contacteaza-ne si rezerva-ti un loc spre Succes! ☺
Pay Attention To Your Business
Pay Attention To Yourself
MindCode.
photo credit: pixabay.com