(prima parte a articolului o găsești AICI)
Fii linstit la job. Lasa barfele si fa-ti treaba. Angajatorul nu te plateste ca sa barfesti pe la colturi sau pe langa cafetiera cand te intersectezi cu alti colegi. Desigur, doresti sa ai o relatie buna cu ai tai colegi si astfel de discutii sunt inevitabile. Totusi sa stai o jumatate de ora si sa discuti despre aventurile celorlalti de cu o seara in urma, nu-l va face pe seful tau sa te adore. La fel si cand se formeaza ”bisericute”. Ai grija sa nu cumva sa-ti faci o imagine de instigator sau conspirator, fara voia ta.
Fii productiv intotdeauna si nu lasa pe maine ce poti face azi. De-aia ești la job. Sa dai tot ce poti în ziua respectiva. Bine, exista ”ups and down” destul de des, așa că gestioneaza-le cat mai bine pentru a da un randament cat mai bun. A, si daca functionezi pe baza de cafea… nu exagera cu numarul canilor, totusi.
Imbraca-te, alege-ti hainele, asa cum jobul ti-o cere, in caz ca nu ai uniforma. Da, de cele mai multe ori nu exista un ”dress code”, iti poti adapta stilul vestimentar in functie de ceilalti, doar nu vrei sa vii cu palarie de mariachi și trening. Decat daca asa ti-o cere jobul.
Tine capul sus si fii increzator. Este normal sa te dezumfli dupa anumite proiecte, sau cand ideile tale nu prin contur desi chiar visai la momentul in care erai in fata investitorilor si te aplaudau. Stai linisitit ca este posibil sa ajungi si acolo, exact asa cum iti imaginezi. Daca asta iti proiectezi, tine-te de plan si de asta vei avea parte.
Ofera-te voluntar sau fii activ si in alte proiecte. Nu-ti face griji pentru cel ce va fi ales, seful tau stie mai bine. Tu alege in ce echipa vrei sa joci, fiind o munca de echipa. Chiar daca nu va fi cea aleasa de tine, o sa fi remarcat ca unul care-si doreste sa ”joace” iar dacă mai si inscrii si ”goluri”, mai mult ca sigur ca esti pe drumul cel bun.
Nu vorbi prea mult timp la telefonul personal. Jobul este job. Daca rezisti, lasa-ti telefonul in vestiar. Daca ai telefon de serviciu propune-ti sa suni numai in caz de urgenta. Pe de alta parte, traim timpuri in care vorbim din ce in ce mai putin pentru ca acum trimitem texte. Este mai eficient, mai ales la job.
Foloseste si ultimele 15-20 minute din tura. Pregateste spatiul de lucru pentru a doua zi, fa curat, ordine-n lucruri, uda plantele, hraneste catelul, du gunoiul. Bine, ultimele trei nu-s chiar musai, dar pregateste-ti biroul pentru a doua zi. Sau masina, adica locul in care-ti desfasori activitatea. Tu stii mai bine.
Ofera-ti suportul si incurajeaza noii angajati. Aminteste-ti cum e sa fii la inceput. Arata-le mici ”smecherii” pentru a-si gestiona lucrul mai bine. Fii un mentor. Nu lucra tu pentru ei. Nu le spune lor problemele tale, nemultumirile, conflictele interpersonale. Nu barfi cu ei!
Acceptarea este cheia. Nu intra in discutii interminabile cu sefii tai, oricate argumente ai avea, sefii nu fac decat sa urmeze politicile companiei. Asa ca daca vezi ceva gresit, pune-te in locul sefului tau si incearca sa gasesti o solutie impreuna cu el. Asa-i ca suna mult mai bine?
Apreciaza, spune ”te rog” sau ”multumesc” de fiecare data cand un sef sau coleg de munca face ceva pentru tine, pentru ca-l va motiva sa o mai faca si alta data. Pic cu pic se face mult, nu? Vei vedea cum vei creste în ochii colegilor si altfel va veti acorda.
sursa: wikihow.com (Be A Good Employee)
photo credit: pixabay.com