Am asistat zilele trecute, fara sa vreau, la niste scene petrecute intr-o firma de renume, un brand destul de cunoscut, puternic. Nu-i dau numele din motive lesne de inteles. Scene care m-au pus pe ganduri, avand in vedere ca nu m-as fi asteptat niciun moment sa vad astfel de lucruri ca se pot intampla la un asemenea nivel.
Despre persoanele implicate puteai sa juri ca erau ca intr-o relatie din aceea pe care scrie mare, cu limbj de lemn: “Nepotrivire de Caracter”. Serios? La un asemenea nivel de performanta putem avea nepotriviri de… genul asta? Cand toti oamenii care ajung in astfel posturi importante sunt cernuti si triati prin tot felul de departamente de Human Resources, cu evaluari care mai de care mai dure, astfel incat sa aleaga sau sa creeze exact rotita aia lipsa, rotita perfecta, dintr-un angrenaj perfect.
Numai ca rotitele, in cazul de fata, nu se potriveau deloc. Aveau dinti lipsa si scrasneau, se poticneau, se loveau si mai scoteau si un zgomot infernal. Zgomot care devenise enervant pentru toata lumea care era prezenta. Ca poti trece usor peste incidente minore, este de inteles. Ca se mai intampla un asa-zis accident, nu-i bai, nu o sa tii cont de asta daca per ansamblu totul a iesit bine. Dar o cearta in toata regula cand sunt o multime de oameni invitati, crezand ca intre cele doua parti exista un paravan invizibil ce filtreaza toate sunetele si imaginile nepotrivite? Hmm…
Cand observi ca dupa o problema apare o alta, apoi alta, una mai stupida si penibila decat alta, iti vine sa-ti iei campii si sa nu mai ai de-aface cu brandul respectiv toata viata. Comunicarea intr-un departament, comunicarea inter-departamentala, comunicarea la nivelul intregului business, daca vrei, este esentiala. Nu putem co-exista, noi oamenii, fara sa comunicam intre noi.
Comunicarea este una dintre pietrele de temelie din constructia unui Business de Succes. Orice firma care isi doreste performanta, un trend ascendent, o comunitate frumoasa si rezultate exceptionale, are nevoie de comunicare. Felul in care se modeleaza oamenii in jurul comunicarii, felul in care comunica unul cu celalalt este esential in dezvoltarea oricarui business, fie el mic sau mare.
Revenind la scena la care am devenit actor, fara voia mea, atat eu cat si toti cei prezenti, m-a facut sa-mi dau seama de cata nevoie este de o comunicare eficienta la nivel de business, si de cata nevoie este de oamenii care sa invete alti oameni ”cu ce se mananca” aceasta comunicare.
Intr-o comunicare directa nu abuzezi de cuvinte si sintagme pe care celalalt nu le-ar putea intelege sau le-ar putea interpreta eronat. Mai ales in afaceri, nu? Este nevoie de o vorbire clara, calma, cu o tonalitate si limbaj al corpului care sa fie integrate perfect in situatia data.
Mai mult decat atat, este necesar sa te asiguri ca celalalt a inteles ce tu vrei sa-i transmiti fie ca este colegul tau, fie ca ti-e prieten sau ruda. Observa reactiile celuilalt, nu te uita peste umarul lui doar inclinand din cap. Participa activ la discutie! Daca situatia o cere, creaza-ti o imagine si o atitudine oficiala.
Am dat numai cateva exemple peste care poti da intr-o comunicare directa.
Cand vine vorba de comunicare in scris, regulile sunt altele dar in esenta comunicarea in afaceri ramane la fel. Atitudinea, felul in care folosesti cuvintele, poate avea efecte negative sau pozitive asupra business-ului tau sau in business-ul in care-ti desfasori activitatea.
Nu poti scrie mailuri incorect din punct de vedere gramatical sau fara sa fie scrise intr-o forma adecvata mediului de afaceri. Avantajele comunicarii in scris sunt destul de mari, avand in vedere cantitatea de informatie care ramane permantent inregistrata, ea putand fi transmisa pe distante mari si facand astfel ca toata lumea sa fie interconectata in oricare colt al lumii ar fi. Foloseste-te la maxim de aceasta unealta a lumii moderne, fii eficient.
Nu vreau sa mai amintesc de comunicarea prin telefon sau prin retele de live-streaming (ex: Skype, FB Messanger, Live Fb etc.) cand este nevoie de oameni capabili sa poata purta o discutie relevanta in lipsa fizica a unei persoane, fara a fi afectat de faptul ca tehnologia avanseaza atat de repede, fara sa fii pus in dificultate de probleme in utilizare, aparand alfel o blazare, un stress care poate influenta negativ efiecienta unei comunicari de acest fel dintre doua persoane sau mai multe.
In concluzie la tot ceea ce am enumerat mai sus, legat de comunicare si situatii sanjenitoare, daca iti doresti un business performant la nivel de comunicare si nu numai, trimite-ne un mail, programeaza-ti o intalnire cu unul dintre colegii nostri. Fa primul pas spre Performanta si Succes!
Pay Attention To Your Business
Pay Attention To Yourself.
MindCode
photo credit: pixabay.com