Ai lucrat vreodată cu colegi, angajați sau leaderi care par întotdeauna pasionați de munca lor? E aproape contagioasă pasiunea lor. Ei aduc mare valoare și reușesc să-i entuziasmeze și pe cei din jurul lor. Probabil i-ați văzut, de asemenea, pe acei oameni care par să nu se agite, care nu se dau peste cap pentru munca lor și nu au prea mult entuziasm pentru ceea ce fac. Primul grup intră, în general, în categoria angajaților implicati, iar al doilea în categoria celor neimplicați.
În ultimii câțiva ani, Gallup și-a publicat raportul revoluționar State of the American Workplace, care abordează, printre altele, angajamentul angajaților. Potrivit gigantului în cercetare, 70% din totalul muncitorilor americani sunt neimplicați, iar 20% sunt “neimplicați activ”. Asta înseamnă că majoritatea covârșitoare a angajaților sunt fie dezinteresați, fie participă la comportamente sabotante. Cercetările arată că cei 20% care sunt neimplicați în mod activ, nu numai că sunt pur și simplu acolo, însă ei afectează direct interesele companiei.
Indiferent dacă acești angajați sunt Baby Boomers, Millenials sau, așa cum puteți găsi în articolul meu din 2018 Trends, membrii ai Generation Z, implicarea angajaților este vitală pentru succesul organizației tale, indiferent de generație. Sincer, nu contează din ce generație fac parte angajații tăi – dacă nu sunt implicați compania ta se confruntă cu probleme grave.
“O mulțime de leaderi presupun în mod eronat că angajații sunt aici doar pentru a-și obține salariul”, spune Scott Mautz, expertul în resurse umane și autor al bestseller-ului Make It Matter: How Managers Can Motivate By Creating Meaning. “Ei cred că angajații au un loc de muncă și asta ar trebui să fie suficient. Adevărul este că nu așa stau lucrurile și de fapt, niciodată nu a fost așa.
Dacă organizațiile doresc să aibă succes în această nouă realitate, vor trebui să vină cu modalități mai bune de a aborda lipsa de implicare a angajaților. Scott mi-a împărtășit cele mai importante recomandări pentru creșterea angajamentului la locul de muncă.
OFERIȚI ANGAJAȚILOR UN SCOP
Mai mult decât un salariu, mai mult decât o promovare, mai mult decât avantajele de la birou sau bonusuri, tot mai mulți angajați în zilele noastre caută un job care să conteaze.
“În calitate de leaderi, avem șansa de a pune în valoare ceea ce fac oamenii și de a crea obiective care au o valoare intrinsecă”, spune Scott. “În loc să le spunem angajaților “Hei, scopul nostru este să ajungem la vânzări de 200 de milioane de dolari “, mai bine dă-le posibilitatea să muncească la ceva ce contează pentru ei.”
Pentru că adevărul este că, dacă angajații nu au o miză directă în cei 200 de milioane de dolari, nu vor fi motivați de acest obiectiv, cel puțin nu la fel de mult cum speră managerii.
Așa cum ne împărtășește Mautz, leaderii pierd adesea din vedere faptul că au oportunitatea de a pune munca oamenilor în contextul în care rezultatele să devină mai semnificative, mai substanțiale și mai satisfăcătoare decât în mod obișnuit.
Dacă angajații simt că tot ce fac este sa își ocupe timpul sau că munca lor nu contribuie cu nimic la ceva mai mare, atunci este puțin probabil să fie implicați. Dacă, pe de altă parte, îi puteți ajuta pe angajați să identifice și să articuleze ceea ce își doresc să lase ca moștenire la locul lor de muncă, lucrurile se vor schimba drastic. Angajații de toate vârstele vor să simtă că fac o diferență – și asta dincolo de venituri.
ACORDAȚI RECOMPENSE ȘI RECUNOAȘTERE
Toată lumea a auzit despre mesele de foosball de la Google, despre mâncarea gratuită de la Facebook și despre nenumărate alte avantaje la companii din întreaga lume. Ați putea fi chiar tentați să utilizați o parte din aceste strategii în organizația dvs. – dar rezistați acestei tentații, spune Scott.
“Iată problema cu avantajele: ele devin în curând așteptări, iar când o fac, ele încetează să mai aibă putere motivațională”, notează el. “De fapt, în acel moment au mai multă putere de a demotiva decât orice altceva”.
În schimb, trebuie să creați un mecanism de recunoaștere a angajaților dvs. atunci când își manifestă inițiativa. Îmbrățișați efortul pe care îl fac, chiar dacă rezultatul nu este cel scontat. Exista companii cum ar fi E Group, care sunt dedicate creării de programe exact în acest scop.
De exemplu, dacă înveți pe cineva ceva pentru prima dată și îi faci o evaluare pe o scară de la 0 la 10, și face o treaba de 5 (în condițiile în care tu poate ai fi făcut-o de 9), nu îi atrage atenția. În schimb, spune: “Wow, luând în calcul că nu ai mai făcut acest lucru înainte, este destul de bine.”
Instruim leaderii cum să facă acest lucru atunci când utilizează Same Side Quadrant, un instrument pentru gestionarea discuțiilor foarte eficiente cu potențialii clienți. Dacă cineva face o treabă excelentă în a acoperi Problema, Impactul și Importanța, dar ei uită să acopere Rezultatele sau Influențe Externe, noi nu spunem: “Oh, te-ai încurcat”. În schimb, spunem: “Wow, a fost grozav. Deci, care sunt lucrurile pe care le putem face data viitoare pentru a face o treaba chiar mai bună? Cum ai face asta? Hai să vorbim.”
Este ușor să ne concentrăm asupra a ceea ce nu a făcut cineva, dar nu poți niciodată să crești o afacere, o operațiune sau un departament dacă nu îi înveți pe ceilalți cum să facă lucrurile.
ÎNCURAJAȚI RESPONSABILITATEA ȘI PROGRESUL
Nimănui nu-i place să fie micro-gestionat, mai ales angajaților tăi. Companiile cu cei mai implicați angajați ofera oamenilor autonomie. De asemenea, oferă angajaților resursele necesare pentru a-și îndeplini sarcinile și doar îî verifică din când în când pentru a vedea merg lucrurile.
“Tratarea cu seriozitate a procesului de acordare a autonomiei, într-un mod inteligent, este incredibil de puternică”, spune Scott.
Mai mult, spune el, companiile care se situează în mod consecvent printre cele cu o semnificație importantă, consideră sfinte oportunitățile de învățare și dezvoltare în rândul angajaților lor.
“Ei nu lasă întâlnirea cu numărul 6017 să stea în calea oportunității de învățare”, spune el.
Dacă urmezi în mod consecvent una sau mai multe dintre aceste recomandări, vei vedea o creștere a implicării angajaților și, fără prea mult efort, vei începe să vezi rezultate remarcabile.
E RÂNDUL TĂU
Ai o strategie sau un plan de îmbunătățire a implicării angajaților? Cum pregătesti, cum le pui în aplicare și cum faci follow-up?
Articol scris de Ian Altman – Contributor@Forbes
Puteți citi articolul integral aici
Traducere în limba română de Mindcode