Prima parte a articolului o gasesti AICI.
Ofera si tu, cum fac si altii, masini de firma, bonusuri substantiale si alte premii. Stiu ca-ti permiti. 🙂 Daca totusi nu iti poti permite, macar fa cunoscut faptul ca atunci cand veti ajunge impreuna la un anumit prag al profitabilitatii, al vanzarilor sau orice ce prag preferi tu (realistic vorbind, nu fabulatii), se vor intampla lucruri foarte frumoase in sanul familiei voastre.
A, uitasem sa-ti spun! Biroul tau arata bine? Poate ca nu cel mai bine, dar comparativ cu mediul de lucru al celorlalti? Ti-ar place si tie sa vii la munca intr-un mediu, cum sa-i zic ca sa nu deranjez, urât? Urât este cuvantul, da. Tern, lipsit de viata, de culoare si stil.
Poate fi chiar foarte simplu si ieftin sa faci lucrurile si locurile sa arate un pic mai bine. Toti vor fi mai bucurosi, cu zambetul pe buze, mai degajati si mai relaxati intr-un loc colorat si luminos, decat intr-unul tern, gri si cu o lumina slaba. Se duce naibii, instant, tot cheful de munca. De ce crezi tu ca locurile de joaca pentru copii sunt atat de vesele?
Fa din mediul intern al business-ului tau un altfel de loc de joaca, pentru copii mai mari de data asta. Adu plante verzi, mobilier adecvat, inventeaza, gaseste un loc/ locuri noi, o camera de relaxare pentru oamenii tai. Poate fi chiar locul in care isi iau pauza de masa. Nu-i mai lasa sa manance pe genunchi, intr-un colt de camera intunecata si rece. Lasa-i sa se ”joace” si sa fie oameni multumiti si fericiti in locul in care-si desfasoara zilnic o buna parte din viata.
Ai folosit vreodata instrumente de feedback? Ai cerut vreodata feedback de la angajati vis-a-vis de felul in care ei percep business-ul tau, oamenii tai din subordine si tot procesul in sine? Sa vezi unde aveti plusuri, unde aveti minusuri si ce mai trebuie indreptat? Cel mai probabil tu ai cerut un feedback legat de activitatea fiecarui om sau departament din punct de vedere al productivitatii, dar incearca un feedback social, mai uman, apropiat de om, de oameni, de nevoile lor, de nemultumiri, de frustrari, de bucurii sau de multumiri. Nu are cum sa nu duca la concluzii importante pentru intregul business.
Fa in asa fel, inlesneste comunicarea intre departamente, intre angajati si conducere. Fiecare va veni cu o idee, o sugestie cu ce ar mai trebui imbunatatit, ce nemultumiri sunt sau daca vreo decizie va fi urmata de un val de nemultumiri ce va trage in jos toata firma. Nu trebuie sa existe o prapastie sau o frica de a comunica de jos in sus. Sa taci, sa fii in continuare mohorat sau vorbind de rau pe X Si Y pe la colturi, nu are cum sa fie benefic pentru nimeni.
Chiar NU are cum sa fie benefic! Asta iti doresti in business-ul tau? TU ai puterea ca la tine in ”ograda” totul sa fie altfel, mai bine decat la altii. Fa in asa fel ca angajatii tai sa-si dea seama ca ei sunt parte integranta din trecutul, prezentul si viitorul companiei. La partea cu viitorul chiar vei atinge o coarda destul de sensibila iar oamenii tai se vor simti in siguranta stiind ca viitorul, in cadrul firmei, este si al lor.
Evident ca vor veni si zile mai negre, cand business-ul va avea parte si de un parcurs descendent, ideal ar fi ca sa gasiti impreuna cai de rezolvare. Taierea salariilor si concedierile ar cam trebui sa fie pe ultimul plan. Ofera bonusuri pentru cei ce merita cu adevarat si se implica pentru ca treaba sa merga cat mai bine. Din nou, comunicarea si conexiunile ar fi ideal sa functioneze cat mai bine pentru a se gasi solutiile cele mai bune.
Zambeste sincer! Mergi printre oamenii tai si zambeste-le! Nu au cum sa nu-ti intoarca zambetul. Ai grija sa nu fie un zambet fortat, totusi, oamenii simt. Dar nici sa ai un zambet ca al Monalisei, astfel incat oamenii tai sa isi ridice si mai multe intrebari de genul: ”oare, ce o fi vrut sa transmita, de fapt?. Poate n-ar fi rau sa repeti putin in oglinda, zambetul face minuni oricand. Si la bine si la rau. 🙂
Pay Attention To Your Business,
Pay Attention To Yourself.
MindCode
photo credit: pixabay.com
1 Comment
[…] Urmeaza partea a doua a articolului pe care o vei gasi AICI. […]