Curajul a avut dintotdeauna un rol important în conducerea unei afaceri. Putem privi vedetele din business, fie pe cele aflate în ascensiune, fie pe cele decăzute, pentru a descoperi unde anume deciziile bazate pe curaj (sau lipsa acestora) au făcut diferența. Oamenii precum Elon Musk și Jeff Bezos ai zilelor noastre iau decizii îndrăznețe în fiecare zi, decizii care, cel mai probabil, ne vor duce într-o bună zi în spațiu. Imaginați-vă cum ar fi fost dacă unul dintre ei ar fi fost CEO al Toys-R-Us sau Kodak!
În prezent, există o mare nevoie de curaj în cadrul organizațiilor, pe măsură ce crește nevoia de a transforma, digitaliza și a pune experiența clienților pe primul loc. Cu siguranță nu este o călătorie ușoară sau lină. Transformarea necesită decizii grele. Tipul de gândire corporatist e important să se schimbe, organizațiile se cer urgent restructurate, iar în unele cazuri companiile au nevoie să adopte rapid direcții noi. Dacă recunoașteți necesitatea acestui lucru în organizația dvs., vă prezentăm aici șase lucruri pe care ar fi bine să le cunoașteți despre curajul corporatist.
1. Curajul vine în diferite forme și dimensiuni
Curajul corporatist nu are legătură cu luarea deciziilor brutale, este vorba de a fi curajos și priceput folosindu-te de experiență și judecată înainte de a acționa. Profesorul Adrian Furnham de la Colegiul Universitar din Londra, vorbește despre cele patru tipuri de curaj corporatist necesare pentru a conduce cu succes un business.
Curajul interpersonal se referă la confruntarea cu cei mai puțin performanți și atitudinea față de eventualii agresori dintr-o companie sau o echipă. Curajul de a-ți asuma riscuri se referă la a lua decizii nepripite pe baza unor informații incomplete. Este în parte o acțiune rațională, în parte una emoțională. Curajul moral este despre a face diferența dintre bine și rău, de exemplu a nu promova pe cineva din favoritism, în detrimentul celui mai competent om pentru respectivul job, sau a nu manipula documentele în folos propriu. Curajul fizic înseamnă să muncești cot la cot cu echipa ta și să fii dispus să-ți depășești limitele chiar și în momentele în care ești epuizat. Citește mai mult…
2. Curajul este un efort de echipă
Este mai ușor să fii curajos când oamenii care pun în aplicare deciziile tale sunt pe aceeași lungime de undă cu tine. În industria tradițională – cu riscuri minime – a asigurărilor și a sectorului bancar, un jucător se evidențiază printre restul de pe piața din Scandinavia – Länsförsakringar. Într-un interviu recent, Directorul Departamentului de Customer Succes, Susanne Bergh, vorbește despre deciziile curajoase pe care ea și banca pe care o reprezintă -Länsförsakringar – le-au luat pentru a obține votul de cea mai bună bancă mobilă din țară. “I-am spus echipei mele că îmi doresc să devenim cea mai bună bancă din Suedia. Când echipa mea m-a întrebat cum urma să facem asta, i-am spus că nu am o soluție clară, că e treaba lor să-și dea seama. Curajul înseamnă a avea o echipa potrivită, căreia să-i oferi responsabilitate, călăuzire și încredere.” Citește interviul…
3.Curajul ar trebui să facă parte din strategia și cultura corporate
Potrivit profesorului de la Harvard Business School, Rosabeth Moss Kanter, se poate observa un model familiar în companiile cu probleme, în care managerii:
a) evită în mod activ să reacționeze la noi inițiative,
b) ignoră conflictele interne și
c) omit să împărtășească resurse și informații.
În ciuda acestui fapt, ei declară că au susținut orice proiect care se dovedește a avea succes dar se grăbesc să arate cu degetul eșecurile, fără să și le asume.
„Lipsa de curaj inhibă schimbările pozitive, la toate nivelurile”, spune ea. “Este tentant să păstrezi lucrurile așa cum sunt. Odată ce direcția este setată, ea devine calea care implică cel mai redus grad rezistență. Însă există și alte opțiuni care trebuie explorate, dacă nu vrem să regretăm mai târziu.”
4. Curajul oferă oamenilor posibilitatea de a-și asuma riscuri și libertatea de a eșua
Eșecul reprezintă o mare frică în multe dintre companii. Dar dacă angajații se tem de eșec, este puțin probabil să inoveze ceva și astfel oportunitățile se pierd. “Oamenii tind să cântărească avantajele și dezavantajele oricărei decizii”, spune Leif Denti, cercetător în Leadership, Inovare și Management la Universitatea din Gothenburg. “Pentru a crea o organizație inovatoare aveți nevoie de încredere, curaj și risc. A-ți asuma riscuri reprezintă o condiție necesară a inovării, dar pentru ca asta să se întâmple angajatul trebuie să aibă încredere în managerul său direct și în colegii săi. Dacă îi ajutați pe angajații dvs. să-și implementeze ideile, ei vor fi deveni mai curajoși și mai proactivi.” Citește tot articolul…
5. Curajul înseamnă să vă urmați convingerile, chiar și atunci când ele sunt contrare credințelor convenționale
Majoritatea companiilor care au răzbit și au reușit să rămână în frunte, urmează un model similar. Potrivit lui Jeff Pfeffer, profesor și specialist în Comportament Organizațional la Universitatea Stanford, “Cele mai bune companii și cei mai buni leaderi înțeleg care sunt adevărații factori de succes ai unui business: o perspectivă pe termen lung, care se concentrează pe relațiile cu clienții și cu angajații ca surse de avantaj competitiv și accentul pus pe valori și etică – văzute ca ghiduri de luare a deciziilor.”
Apoi, el continuă să vorbească despre modul în care directorii executivi care ies în evidență au “curajul de a-și pune în aplicare punctele de vedere chiar și atunci când, sau mai ales atunci când, par să sfideze înțelepciunea convențională”. Citește tot articolul…
6. Curajul este o condiție de bază pentru orice organizație în transformare
“Există efectiv mii de manageri competenți care pot conduce organizațiile în mod eficient, folosind planuri de management existente, dar puțini au curajul de a transforma o întreagă organizație”, potrivit fostului director general al Medtronic și profesor la Harvard Business School, Bill George. Vorbind despre propria sa experiență de a nu lua o decizie curajoasă și de pierde timp prețios astfel, el spune: “Este nevoie de decizii îndrăznețe pentru a construi companii mari la nivel mondial. În cazul încare într-o companie nu exisă leadeship curajos, programele de cercetare și dezvoltare, liniile de producție, investițiile în piețele emergente și angajamentul angajaților față de misiunea companiei se epuizează”.
Acest articol a fost inspirat de Courage Rapport, comandat de Daresay pentru a descoperi nivelul de curaj al leaderilor din marile organizații ale zilelor noastre.
Autor: Daresay Team | Sursa aici
Traducere Mindcode