Au existat în ultima perioadă îmbunătățiri semnificative în modul în care percepem angajamentul și mulțumirea angajaților. Din ce în ce mai mulți manageri au ajuns să înțeleagă că membrii echipei lor sunt cea mai valoroasă resursă și, dacă aceștia nu sunt mulțumiți la locul lor de muncă, cifrele încep sa scadă – productivitatea, retenția, susținerea publică și profitul, totul se reduce.
Cu toate acestea, suntem încă departe de a ajunge la un consens între industrii și modele de afaceri.
Fericirea angajaților poate avea un impact crucial asupra afacerilor în general. Dar nu poți rezolva ceva dacă nu știi că e stricat. Fii sincer cu tine însuți, cât de mulțumiți sunt angajații tăi?
Dacă ești de părere că sunt nemulțumiți – probabil ai dreptate. Cel mai probabil din următoarele motive:
1. Nu găsesc valoare în munca lor
Pe măsură ce tot mai multe sarcini au fost automatizate, inspirația și creativitatea au devenit din ce în ce mai valoroase. Acest lucru este valabil mai ales în sectorul tehnologic.
Nu te simți creativ dacă ești blocat într-o rutină din care nu te poți elibera. Făcând zilnic același lucru, fără a vedea cum totul se potrivește în imaginea de ansamblu, fără a conștientiza că ceea ce faci contribuie la ceva mai mare, chiar și cel mai fericit angajat poate să se demotiveze.
2. Nu se simt apreciați
Salariile mari nu sunt suficiente. Fiind recompensat pe măsura muncii depuse este o necesitate, dar există un punct de la banii devin mai puțin importanți. Ceea ce nu încetează niciodată să fie important este recunoașterea.
Dacă cineva îți apreciază munca și te încurajează să mergi mai departe, să fi mai bun, să te autodepășești, este mai bine decât oricare alt avantaj financiar.
3. Relațiile de colaborare sunt tensionate sau inexistente
Majorității oamenilor nu le place să lucreze singuri sau să simtă că lucrează singuri. Dacă nu ești un lup singuratic, probabil că vei lucra mai bine într-o echipă unde vei putea împărtăși opinii, cere sfaturi, obține feedback, te vei putea destinde, amuza și vorbi cu colegii.
Comunicarea cu oamenii este mai importantă decât ai putea crede. Și nu vorbesc despre discuții de complezență sau de bârfele de la baie. Vorbesc despre conectarea cu persoanele cu care lucrezi, fiind inspirat și dorind să te depășești pe tine însuți și pe alții.
4. Au nevoie de flexibilitate
Nimeni nu are de caștigat dacă angajații nu își amintesc cum arată copiii lor sau au ratat nunta celui mai bun prieten. Chiar și cel mai pasionat angajat trebuie să aibă altceva în viața lui și trebuie să aibă flexibilitatea de a gestiona altceva, fie că e vorba de o familie, de o pasiune sau de viața socială.
Cum ar fi dacă cineva poate fi mai productiv în 5 ore decât va fi vreodată în 8 ore foarte lungi, inutile, care îl aduc la epuizare și nu îi lasă timp pentru altceva?
Sună familiar? Deci ce poți să faci în legătură cu asta?
Iată câteva idei:
Ai avut o scădere de moral în echipa ta? Cum ai procedat?
Autor Paula Clapon
Sursa aici
Traducere Mindcode