Vedem, auzim, citim și deseori repetăm “… economia se duce pe apa sâmbetei”, “… concurența este mai puternică decât oricând și ne afectează profiturile”, “… concedierile sunt iminente” “… trebuie să facem mai mult cu mai puțin” și altele asemenea!
Deci ce faci pentru a asigura supraviețuirea companiei? Continui să te plângi de situația în care te afli, sau decizi să adopți o abordare rațională pentru a trece dincolo de supraviețuire?
Postările mele anterioare despre productivitate au determinat o mulțime de email-uri cu întrebarea: De ce sunt de părere că a înțelege productivitatea și a seta obiective sunt lucruri atât de importante? Glumiți?
Un set de statistici des menționat, de la Kaplan și Norton, arată că:
– 9 din 10 companii nu reușesc să pună în aplicare strategia
– Doar 25% dintre manageri leagă stimulentele de strategie
– Numai 5% din forța de muncă înțelege strategia
– 85% dintre echipele executive petrec mai puțin de o oră pe lună pentru a discuta strategia
– 60% din organizație nu reușesc să lege bugetele de strategie
Dacă aceste fapte sunt cât de cât relevante pentru majoritatea organizațiilor, atunci la ce naiba lucrează toată lumea din companie? Nu ai nevoie de mai multe resurse, trebuie doar să oprești oamenii din a realiza sarcini nesemnificative, non-strategice și să-i determini să realizeze muncile relevante din perspectiva strategiei companiei.
Potrivit lui Barney și Griffin, obiectivele organizaționale servesc patru funcții de bază:
– oferă orientare și direcție,
– facilitează planificarea,
– motivează și inspiră angajații,
– ajuta organizațiile să evalueze și să monitorizeze performanța.
Obiectivele organizaționale informează angajații în legătură cu direcția de dezvoltare a companiei și cum își propune aceasta să își atingă țelurile. Atunci când angajații trebuie să ia decizii dificile, ei pot apela la obiectivele organizației ca puncte de referință.
Obiectivele susțin planificarea, pentru a determina cum anume vor fi ele atinse. Angajații își stabilesc de multe ori obiective pentru a satisface o nevoie; prin urmare, obiectivele pot crește gradul de motivare și accelera performanța.
Evaluarea și monitorizarea permit unei organizații să compare performanța actuală cu obiectivele stabilite și apoi să facă ajustările necesare.
Câți dintre voi cunoașteți cu adevărat care sunt scopurile și obiectivele organizației din care faceți parte?
Câți dintre voi știți unde sa căutați scopurile și obiectivele organizației?
Tu ce criterii folosești pentru a te asigura că iei decizia corectă și că ulterior aloci în mod optim resursele limitate
Pentru ca organizațiile, managerii și angajații să aibă succes, trebuie să se pună mai mult accent pe asigurarea faptului că fiecare angajat și fiecare manager știe ce trebuie să îndeplinească, în prezent și în viitor. Când angajații înțeleg ce trebuie să facă pentru a reuși, este mult mai ușor pentru ei să-și aducă contribuția. Este, de asemenea, extrem de ușor pentru manageri să-și facă treaba, să-și îmbunătățească productivitatea și să gestioneze activitățile în mod proactiv, mai degrabă decât să-și piardă timpul pentru a rezolva problemele după ce acestea au apărut. Un obiectiv clar ajută pe toată lumea să reușească și în fond, asta este ceea ce ne dorim cu toții.
Organizațiile trebuie să coordoneze activitatea angajaților și a departamentelor, asigurându-se că toată lumea trage în aceeași direcție. Obiectivele de performanță individuală constituie elementele care permit ca acest tip de coordonare să se realizeze.
Potrivit lui Locke și Latham, obiectivele afectează performanța individuală prin intermediul a patru mecanisme:
1. Obiectivele direcționează acțiunile și eforturile înspre activități legate de realizare lor – și le îndepărtează de activități nerelevante.
2. Obiectivele energizează angajații. Obiectivele provocatoare necesită un efort mai mare din partea angajaților decât obiectivele facile.
3. Obiectivele influențează determinarea. Angajații trebuie să aibă mai multă reziliență pentru a atinge obiective mai mărețe.
4. Obiectivele îi motivează pe angajați să-și folosească cunoștințele existente pentru a atinge un obiectiv sau pentru a dobândi cunoștințele necesare pentru a face acest lucru.
Stabilirea obiectivelor individuale de performanță oferă un cadru pentru traducerea obiectivelor organizației în unele mai mici, care sunt apoi atribuite sau delegate angajaților în mod individual. Acest lucru trebuie făcut pentru ca o organizație să-și atingă obiectivele generale cu ajutorul fiecărui angajat care-și face treaba în cel mai eficient mod.
Când un angajat știe ce trebuie să facă și ce se așteaptă de la el, îi este mult mai ușor să lucreze fără o supraveghere constantă. De asemenea, ajutând angajații să înțeleagă modul în care munca lor individuală contribuie la obiectivele generale ale organizației, le permitem să ia propriile decizii privind modul în care își petrec timpul de lucru, în același timp munca lor fiind în concordanță cu prioritățile organizației. Ca urmare, vei avea angajați care știu ce trebuie să facă, cât de bine trebuie să facă și de ce o fac. Rezultă o echipă informată și împuternicită să facă lucrurile potrivite cu mult mai puțină supraveghere/ghidare. Echipele pot lua astfel decizii relevante pentru munca lor, fără a fi nevoie să consulte managerul cu privire la orice mică nelămurire.
Scopurile și obiectivele clare permit angajaților să-și monitorizeze propriul progres pe tot parcursul anului și să-și direcționeze eforturile după cum este necesar. Dacă angajații știu ce e nevoie să realizeze, ei se pot uita pe parcurs la rezultatele lor și pot identifica obstacolele în atingerea acestor obiective.
Crezi sau nu, majoritatea angajaților doresc și este necesar să știe patru lucruri despre munca lor, astfel încât să poată contribui și să se simtă confortabil cu locul pe care îl ocupa în organizație:
a) Ce trebuie să realizez?
b) De ce fac ceea ce fac?
c) Cât de bine trebuie să fac asta?
d) Cum fac să se întâmple?
Autor Dan Feliciano
Sursa aici
Traducere Mindcode